چرا خودباوری ابر قدرتی است که می توان از آن استفاده کرد | سلامتی و سلامتی

مندر ژوئیه 2007 ، گلف باز ایرلندی Padraig Harrington در یکی از محبوب ترین مسابقات گلف ، مسابقات آزاد انگلیس پیروز شد. داستان چگونگی انجام این کار ، یکی از برجسته ترین کارهای تاریخ گلف ، یکی از روش های اعتماد به نفس را نشان می دهد.

Claret Jug – جایزه معروف اوپن – در حالی که هارینگتون از سوراخ آخرالزمان مسابقات فاصله گرفت ، در اختیار او قرار گرفت. او از رقیب سرعتی خود ، سرخیو گارسیا ، یک شوت برتری داشت. او کاملا در منطقه بود – “من به معنای واقعی کلمه با اعتماد به نفس ترین فرد در آن زمان هستم” بعدا گفت سپس ، اتفاق عجیبی رخ داد – یک شک و تردید از هیچ جایی در بالای چرخش کمرش بیرون آمد و او توپ را به آبهای مبهم رودخانه بدنام بری برن تقسیم کرد.

اما ، هارینگتون هنوز در موقعیت برتر و اعتماد به نفس سالم خود بود ، در هجدهم بازی رفت. فاجعه. او توپ دیگری را به باری برن زد. اعتماد به نفس او فرو ریخت: “من هرگز این واکنش را در زندگی خود تجربه نکرده ام … می خواستم تسلیم شوم … آن را دور ریخته بودم.”

هارینگتون به سختی 50 یاردی را که از راهروی سوراخ نهایی عبور کرده یادآوری می کند تا یک ضربه پنالتی دیگر بگیرد. اما خوشبختانه ، او برای آن پیاده روی کادوی خود ، رونان سیل را در کنار خود داشت. سیل مرتباً به هارینگتون تکرار می کرد که او بهترین خردکن و هلی کوپتر (دو ضربه ای که برای ماندن در مسابقات لازم بود) در جهان بود. “یک بار شلیک در یک زمان ، شما بهترین تراشه و دروازه بان جهان هستید. یکبار شلیک ، شما بهترین تراشه و دروازه بان جهان هستید. “ بارها و بارها ، آن را تکرار کرد.

هنگامی که آنها به توپ برای هارینگتون نزدیک می شدند تا ضربه آخر را بگیرد ، تلاشی برای نجات مسابقات بود ، اعتماد به نفس هرینگتون دوباره تغییر کرده بود. او خود را بالاتر از توپ سرنوشت ساز قرار داد: “من در آنجا ایستادم ، واقعاً از این موضوع هیجان زده شدم ، و آنجا را خوب و پائین شلیک کردم. فکر نمی کنم من بیشتر از آن تراشه ای که در زندگی ام شلیک کرده ام در منطقه بوده ام. در هنگام احساس خوب زدن یک ضربه عالی واقعا آسان است … وقتی احساس بدی دارید واقعا ضربه عالی را بزنید. در این مرحله باید پایین ترین حد را احساس می کردم. “

Padraig Harrington می گوید که تشویق کادوی Ronan Flood برای پیروزی او در اوپن انگلیس در سال 2007 مهم بود.
Padraig Harrington می گوید که تشویق کادوی Ronan Flood برای پیروزی او در Open Open انگلیس در سال 2007 مهم بود. عکس: مت دانهام / AP

تکرار مداوم و تقریباً مکانیکی کادی وی در اعتقاد به این که هارینگتون این کار را خواهد کرد ، به نوعی حباب اعتماد به نفس را دوباره باد کرد و او به ضرب و شتم گارسیا و گرفتن کلاکت کوزه ادامه داد.

اما به گفته یکی از آشنایان نزدیک هرینگتون ، که من در دوبلین با او صحبت کردم ، این پایان ماجرا نیست. پس از اولین جشن هذیان آمیز روی سبز ، قهرمان و بچه اش برای چند ساعت مراسم و مصاحبه های مطبوعاتی از هم جدا شدند. آنها در پایان عصر در لیموزین دوباره به هم پیوستند و آنها را به هتل خود بازگرداندند. پدرایگ نگاهی به کادوی خود انداخت:

“شما می دانید ، رونان ، من فکر می کردم که من می توانم Open را بفشارم – و دیگران نیز در جهان همین کار را انجام دادند – به جز سیل Ronan.”

سیل شروع به خندیدن کرد.

“چه چیزی اینقدر خنده دار است؟” هرینگتون گیج پرسید.

سیل پاسخ داد: “من فکر می کردم شما هم آن را دمیده اید – فکر نمی کردم فرصتی داشته باشید!”

سیل فقط بود گفتن کلمات در راهرو سعی کند ذهن هارینگتون را دور از فکر در مورد جوایز بزرگ و ناکامی های بزرگ ، به یک قیف افکار محدود مرتبط با مجموعه خاصی از اقدامات که می دانست می تواند اجرا کند ، مهار کند. کلماتی که به خود می گوییم توجه ما را شکل می دهد ، که احساسات ما را کنترل می کند و نتیجه آن اعتماد به نفس – یا کمبود آن است. درک دقیق کدی از این روند به این معنی بود که او می تواند هارینگتون را به ردیابی ذهنی بازگرداند ، علی رغم ترس خود از اینکه هارینگتون آن را منفجر کرده بود.

تحقیق از درس این داستان پشتیبانی می کند ، این که کلماتی که با خود می گویید اعتماد به نفس شما و از این رو عملکرد شما را شکل می دهد ، مهم نیست که این کلمات چقدر ساختگی یا بریده بریده هستند.

دوچرخه سواری با دوچرخه ثابت تا زمانی که بیش از حد خسته نشوید و نمی توانید ادامه دهید ، آزمون استاندارد استقامت و تناسب اندام است. در یک مطالعه ، مردان و زنان جوان و متناسب این کار را انجام دادند و قبل از توقف به طور متوسط ​​10 دقیقه دوچرخه سواری کردند. نیمی از آنها توسط محققان کنار گذاشته شد و به آنها آموزش داده شد که از عبارات خود-گفتاری تقویت کننده اعتماد به نفس استفاده کنند ، مانند “شما خوب هستید” ، “… احساس خوبی دارید” یا “از این طریق فشار دهید” و سپس آنها را در یک آزمون خستگی دوم اعمال کرد. دقیقاً همانطور که “فقط گفتن کلمات” برای Padraig Harrington مفید بود ، به سادگی تکرار این عبارات با اعتماد به نفس منجر به این شد که گروه خود گفتگو مقاومت خود را 18٪ از حدود 10.5 به 13 دقیقه افزایش دهند. آنها همچنین در طول تمرین فشار بیشتری نسبت به گروه دیگر که زمان تحمل آنها تغییری نکرد ، احساس کردند.

اعتماد به نفس واژه محاوره ای خودکارآمدی است – این باور که شما می توانید یک کار خاص را با موفقیت انجام دهید. این پیوند عمل است که اعتماد به نفس را از عزت نفس (میزان احساس خوبی که نسبت به خود دارید) یا خوش بینی (اعتقاد به اینکه اوضاع خوب پیش می رود) متمایز می کند. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه میشیگان در سال 2015 انجام شد ، هنگامی که موفقیت را پیش بینی می کنید ، مغز شما یک انتقال دهنده عصبی به نام دوپامین ، پیام رسان شیمیایی آزاد می کند که باعث پاداش و لذت در شبکه پاداش می شود. محققان دانشگاه موناش در ملبورن ، استرالیا ، در سال 2016 نشان داد که احساس اطمینان نسبت به تصمیمات شما شبکه های پاداش دهی را در مغز فعال می کند ، در حالی که عدم اعتماد به نفس منجر به افزایش فعالیت در مناطق مغزی می شود که به احساسات منفی مانند اضطراب مرتبط است.

زنان با دوچرخه ورزش
محققان نشان داده اند که گفتگو با خود مثبت می تواند عملکرد ورزشی را تقویت کند. عکس: Kateryna Kukota / Alamy

بنابراین اعتماد به نفس و اضطراب برای عملکرد و توجه شما رقبا هستند. اضطراب شما را به عقب نشینی برای جلوگیری از شکست متمایل می کند ، در حالی که اعتماد به نفس پلی است برای آینده که شما را پیش بینی پاداش می کند. بیشتر ما نسبت به توانایی های واقعی خود کمی بیش از حد اعتماد به نفس داریم – مردان بیشتر از زنان -. و این حالت روحی و روانی ، کاهش دهنده اضطراب ، ما را به انجام کارهایی متمایل می کند که احتمال نتایج یا برخوردهایی که منجر به فرصت و پاداش می شوند را افزایش می دهد و بنابراین به عنوان یک حلقه بازخورد مثبت عمل می کند.

بنابراین ، اعتماد به نفس اعتماد به نفس بیشتری به وجود می آورد و به همین دلیل نتایج یک نظرسنجی اواسط همه گیری سال 2020 در 2000 نفر در انگلیس با سن 16-25 سال به خصوص نگران کننده است. این نظرسنجی توسط پرنس تراست نشان داد که 41٪ از پاسخ دهندگان احساس می کردند که دستیابی به اهداف آینده آنها “غیرممکن” به نظر می رسد و 38٪ که اکنون احساس می کنند “هرگز در زندگی موفق نخواهند شد”. این یک نمونه افراطی تر از یک یافته کلی تر است که جوانان 18-25 ساله که در رکود اقتصادی زندگی می کنند ، اعتقاد کمتری دارند که می توانند با سخت کوشی جلو بیفتند.

چنین افت چشمگیری در اعتماد به نفس تقریباً نیمی از نسل می تواند برای دهه ها در ساختار اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی انگلیس و سایر مناطق طنین انداز شود. اعتماد به نفس در یک جمعیت چیزهای زیادی را پیش بینی می کند ، از جمله پیشرفت تحصیلی. و تأثیرات اقتصادی نیز قوی خواهد بود: به عنوان مثال بین 2000 و 2014 ، در 13 کشور اتحادیه اروپا ، از جمله انگلیس ، آلمان ، فرانسه و اسپانیا ، اعتماد به نفس مصرف کنندگان فردی و مدیران شرکت به شدت نرخ بیکاری در هر یک را پیش بینی کرد کشور عضو

اعتقادی که شما می توانید انجام دهید بنابراین چیزی نه تنها شما را برای انجام آن کار ترغیب می کند ، بلکه باعث خلق و خوی شما می شود و اضطراب شما را کاهش می دهد ، این یکی از روش های اعتماد به نفس است – با کمک به شما در رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ. همچنین کمک می کند تا توضیح دهید که چرا سلامت روان در حین قفل محدود کننده چنین چالشی اساسی است.

ما می دانیم که بالا بردن اعتماد به نفس عملکرد را بهبود می بخشد ، زیرا بسیاری از مطالعات آن را به صورت تجربی نشان داده اند. به عنوان مثال ، در سال 2008 ، محققان در دانشگاه اموری در آتلانتا ، جورجیا ، دانش آموزان را در مورد قدرت بدنی خود کم و بیش اطمینان دادند و به طور تصادفی به برخی از آنها گفتند که آنها قوی تر هستند ، و دیگران که ضعیف تر هستند ، در مقایسه با دیگران – صرف نظر از قدرت واقعی آنها ، با استفاده از دینامومتر دستگیره ، یک اهرم فلزی که شما محکم آن را در برابر یک فنر مقاوم فشار می دهید ، اندازه گیری می شود. نتایج قابل توجه بود: گروه با اعتماد به نفس 30٪ بیشتر از گروه با اعتماد به نفس پایین را کنترل کردند. آنها همچنین درد و ناراحتی کمتری در دستان خود احساس می کردند.

محققان در گرنوبل از همان روش با افراد بین 52 تا 91 سال استفاده کردند و ابتدا از آنها پرسیدند که چند سال دارند نمد. به طور متوسط ​​، آنها 8٪ جوان تر از سن واقعی خود احساس جوانی می کردند. سپس همه شرکت کنندگان آزمون دست گرفتن را انجام دادند که خود شاخص خوبی برای نشاط عمومی در افراد مسن است. میانگین گرفتن حدود 26 کیلوگرم بود. محققان سپس اعتماد به نفس نیمی از گروه را افزایش داده و به آنها گفتند که نمره آنها از 80٪ افراد هم سن آنها بهتر است. آنها به دیگران چیزی نگفتند و سپس هر دو گروه برای بار دوم تست چسبندگی دادند. دستان خسته آنهایی که چیزی نمی گفتند ، یک کیلو کمتر نمره زد نسبت به اولین تلاش آنها با این حال ، امتیاز گروه اعتماد به نفس یک کیلو بیشتر بود. به طرز شگفت انگیزی ، اعتماد به نفس ناشی از بازخورد باعث احساس جوانی در آنها شد: یک 60 ساله گفت که احساس می کند 53 ساله و 90 ساله 10 سال جوان تر است ، در حالی که گروه دیگر هیچ تفاوتی ندارند.

فروش ویترین مغازه
جوانانی که دچار رکود اقتصادی می شوند نسبت به دستیابی به اهداف زندگی بدبین هستند. عکس: نیل هال / EPA

در هیچ کجا اعتماد به نفس بیشتر از زمانی که با تغییر روبرو هستیم ، مانند موارد پس از همه گیری ، مورد نیاز نیست. بسیاری از مردم درمورد شغل ، تحصیلات یا محل زندگی خود با تصمیماتی که اغلب به آنها اجبار می شود دست و پنجه نرم می کنند. دو حالت بالقوه ذهنی وجود دارد که در آنها می توانیم به چنین تصمیماتی نزدیک شویم – مشورتی ، که در آن سعی می کنیم یک هدف یا یک اقدام را انتخاب کنیم و موافقان و مخالفان هر یک را بسنجیم. و پیاده سازی ، جایی که ما در حال حاضر هدف خود را انتخاب کرده ایم و اکنون در حال بررسی این هستیم که برای رسیدن به آن چه قدم هایی را باید برداریم.

ذهنیت مشورتی اراده ، نمی کنم ، توجه ما را بیشتر می کند – به عنوان مثال ، احتمال اینکه چشم ما یک شی that محیطی را روی تصویر پس زمینه تشخیص دهد ، افزایش می یابد. همچنین توجه ما را به طیف گسترده ای از احتمالات خوب و بد آینده و تجربه های گذشته به یاد می آورد. به همین دلیل ، نه تنها امکاناتی خلاقانه برای خودمان ایجاد می کند ، بلکه می تواند افکار و خاطرات اضطراب آور ، منفی را کاهش دهد که باعث کاهش اعتماد به نفس می شود. بنابراین بسیار مهم است که از بلاتکلیفی مزمن و مشورت زیاد خودداری کنید و آن را کاملا تحت کنترل داشته باشید تا بتوانید از مزایای آن لذت ببرید بدون اینکه توسط آن فلج شوید.

از طرف دیگر ، تمرکز بر حل مسئله چگونگی دستیابی به هدفی که قبلاً انتخاب شده است ، توجه ما را نسبت به اعمال خاص تنگ می کند و از این رو احتمال ورود افکار و خاطرات تحریک کننده اضطراب را به آگاهی ما کاهش می دهد. محققان دانشگاه کلن گزارش دادند ، به ویژه زنان از تأثیرات افزایش اعتماد به نفس در ذهنیت اجرایی بهره مند می شوند.

اگرچه اعتماد به نفس بالقوه ما را تخلیه می کند ، اما اعتماد به نفس بیش از حد – یکی از ویژگی های مردان بیش از رفتار زنان – می تواند نکات منفی بزرگی نیز داشته باشد. به عنوان مثال ، یک تجار مالی حرفه ای باتجربه به دلیل اعتماد به نفس بیش از حد در زندگی خود ، انتخاب های ضعیف تری نسبت به دانشجویان انجام داده اند ، یک مطالعه دانشگاه ناتینگهام در سال 2006 نشان داد ، در حالی که اعتماد به نفس بیش از حد ، احتمال اقدام رهبران نظامی و شروع جنگ را افزایش می دهد ، زیرا آنها را بیش از حد نسبت به خودشان خوش بین می کند قدرت نظامی و شانس موفقیت آنها.

اما به رغم نکات منفی ، اعتماد به نفس یک منبع ذهنی گرانبها است که همه ما هنگام ورود دوباره به یک جهان کاملاً تغییر یافته پس از همه گیری به آن نیاز داریم. کلماتی که با خود می گوییم با تمرکز توجه خود بر اهداف قابل دستیابی ، همانطور که برای پدرایگ هارینگتون انجام دادند ، به اضطراب ما کمک می کند.

پروفسور ایان رابرتسون نویسنده کتاب اعتماد به نفس چگونه کار می کند (Transworld ، 20 پوند). برای حمایت از نگهبان نسخه خود را به آدرس Guardianbookshop.com سفارش دهید. ممکن است هزینه های تحویل اعمال شود

علم اعتماد به نفس ، یک کلاس مستر Guardian با استاد ایان رابرتسون ، سه شنبه 20 ژوئیه است. در اینجا بلیط رزرو کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.