ناسا قصد دارد تا سال 2030 با دو مأموریت به ونوس بازگردد | ناسا

ناسا برای اولین بار در بیش از سه دهه در حال بازگشت به ونوس است تا درک بهتری از تاریخ آنچه دانشمندان معتقدند می تواند اولین سیاره قابل سکونت در منظومه شمسی باشد ، بدست آورد.

برنامه های دو مأموریت فضایی عمیق جداگانه و جاه طلبانه به نزدیکترین همسایه زمین روز چهارشنبه توسط رئیس آژانس فضایی ایالات متحده ، بیل نلسون اعلام شد. وی گفت ، این پرتاب ها برای یک بازه زمانی 2028-2030 هدف قرار گرفتند.

ناسا یک میلیارد دلار (700 میلیون پوند) بودجه توسعه ای برای این دو سرمایه اختصاص داده است ، که اولین اکتشاف آمریکا در این سیاره از سال 1989 خواهد بود. مأموریت پنج ساله آن تصاویری را که قبلاً دیده نشده از سطح آتشفشانی سیاره و سیاره فراهم کرده است که اکنون ناسا می خواهد تحقیقات بیشتری را در مورد آن انجام دهد.

“تام واگنر ، سرپرست ،” بسیار حیرت آور است که ما در مورد ونوس اطلاعات کمی داریم ، اما نتایج ترکیبی از این ماموریت ها به ما در مورد این سیاره از ابرهای آسمان آن از طریق آتشفشان های سطح آن تا هسته اصلی آن می گوید. ” دانشمند برنامه کشف ناسا ، گفت.

“به نظر می رسد که ما دوباره سیاره را کشف کرده ایم.”

اولین مأموریت انتخاب شده توسط آژانس فضایی از میان لیست کوتاه چهار مفهومی که در فوریه سال 2020 اعلام شد

ناسا گفت: این ماده ترکیب جو سیاره را برای درک نحوه شکل گیری و تکامل آن اندازه گیری می کند و همچنین تعیین می کند که آیا این سیاره تا به حال اقیانوس داشته است.

همچنین اولین تصاویر با وضوح بالا از ویژگی های زمین شناسی زهره موسوم به tesserae ، که دانشمندان معتقدند قابل مقایسه با قاره های زمین است ، به عقب ارسال می شود.

مأموریت دوم ، معروف به Veritas (انتشار پذیری ونوس ، علوم رادیویی ، InSAR ، توپوگرافی و طیف سنجی) ، نقشه زهره را برای تعیین تاریخ زمین شناسی سیاره و فهمیدن اینکه چرا آن متفاوت از زمین توسعه یافته است ، نقشه برداری می کند. تصاویر ارتفاعات سطح امکان ایجاد بازسازی های سه بعدی توپوگرافی را فراهم می کند و سرنخ هایی از اینکه آیا فعالیت آتشفشانی هنوز در حال انجام است را فراهم می کند.

مجله Scientific American اعلام کرد این خبر به عنوان ناسا در حال شکستن به اصطلاح “نفرین زهره” است ، که در آن تصور می شود که آژانس فضایی اجازه داده است اکتشافات سیارات دیگر به بهای تمرکز اخیر بر مریخ ، سست شود.

توماس زوربوچن ، مدیر همیار علوم ناسا ، آنچه او “یک دهه زهره” نامید ، برای درک اینکه چگونه یک سیاره زمین مانند می تواند به گرمخانه تبدیل شود ، تحسین کرد.

وی گفت: “اهداف ما عمیق هستند.” “این فقط درک تکامل سیارات و سکونت در منظومه شمسی ما نیست ، بلکه فراتر از این مرزها به سیارات فراخورشیدی است ، یک منطقه تحقیقاتی هیجان انگیز و نوظهور برای Nasa.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید