مراقب باشید از اوج قند: هفت راه سالم برای دریافت انرژی بیشتر – از کشش تا خمیر مایه | تناسب اندام

تیاو خدایان دوقلوی تسخیر کسادی بعد از ناهار کافئین و شکر است. اما چنین وانت هایی موقتی هستند: اگرچه یک لاته شربت دار به شما کمک می کند تا زمان شام انرژی خود را تأمین کنید ، اما ممکن است در ساعت 3 صبح بیدار دراز بکشید و به سقف خیره شوید. اگر راهی برای داشتن انرژی بیشتر وجود داشته باشد که ناسالم ، اعتیاد آور یا گران نیست ، چه می شود؟ (آن قهوه های آماده غذا جمع می شوند.) در اینجا ، برخی از متخصصان وزن می گیرند.

حرکت کنید

زن و کودک در محیط داخلی ورزش می کنند
“راهی برای حرکت پیدا کنید که به شما انرژی می دهد ، به جای استفاده از ورزش برای خسته کردن خود.” عکس: جاستین پاژه / گتی ایماژ

سارا راسل ، متخصص ورزش بالینی ، که با افراد سرطانی کار می کند ، می گوید: “برای تغذیه خود از ورزش استفاده کنید و نه مجازات کنید.” “راهی برای حرکت پیدا کنید که به شما انرژی بدهد ، نه اینکه از ورزش برای خسته کردن استفاده کنید.”

راسل برای یافتن انگیزه برای حرکت ، حتی هنگامی که احساس فرسودگی یا ضعف می کنید ، مشتریان خود را تشویق می کند تا روی اهداف قابل دستیابی تمرکز کنند. او می گوید: “حتی 10 دقیقه حرکت نیز به شما انرژی می بخشد.” “این تصاویر را که صنعت تناسب اندام همیشه سعی در فروش شما ، از افراد در Lycra با وزن یا دویدن دارد ، دور کنید. اگر حوصله ندارید ، حرکات کششی انجام دهید. زیرا چیزی همیشه از هیچ چیز بهتر است – و همیشه به چیزهای بیشتری منجر خواهد شد. “

کربوهیدرات ها دوست شما هستند

نان ترش
“کربوهیدرات ها گلوکز را که منبع انرژی ترجیحی بدن است ، تأمین می کنند.” عکس: آلیسون تامپسون / اعلمی

پریا تیو ، متخصص تغذیه ثبت شده ، می گوید: “دلیل اصلی مبارزه مردم با انرژی کم این است که یا در طول روز به اندازه کافی غذا نمی خورند یا کربوهیدرات کافی نمی خورند.” برخلاف آنچه فرهنگ رژیم به ما می آموزد ، کربوهیدرات ها دشمن نیستند. توو می گوید: “کربوهیدرات ها گلوکز را که منبع انرژی مورد نظر بدن است ، تأمین می کنند.” “شما همچنین می خواهید با دریافت پروتئین و چربی های سالم ، انرژی حاصل از کربوهیدرات ها را متعادل کنید ، زیرا این امر به ایجاد ثبات در سطح انرژی کمک می کند و به شما انرژی ماندگارتر در طول روز می دهد.” همه اینها برای گفتن است: مایه قفل مایع را رد کنید.

سطح آهن خود را بررسی کنید

کمبود آهن ، همچنین به عنوان کم خونی شناخته می شود ، می تواند علائمی از جمله خستگی ، کمبود انرژی و تنگی نفس ایجاد کند. این بیماری بیشتر در خانم ها دیده می شود که اغلب به دلیل دوره های سنگین یا بارداری است و با تغییر در رژیم غذایی قابل درمان است. در صورت لزوم بیشتر از سبزیجات برگ سبز تیره ، غلات و نبض های غنی شده با آهن و همچنین مکمل های آهن استفاده کنید. توو می گوید: “همیشه فکر خوبی است که اگر احساس خستگی می کنید ، سطح آهن را توسط پزشک بررسی کنید.”

ویتامین D نیز همین است

توو می گوید: “اولین نشانه کمبود ویتامین D می تواند خستگی باشد.” “بنابراین اگر احساس می کنید کمبود دارید ، در زمستان از یک قرص ویتامین D استفاده کنید.” در آوریل 2020 ، بهداشت عمومی انگلیس توصیه کرد که انگلیسی ها یک دوز ویتامین D روزانه مصرف کنند ، زیرا در نتیجه قرار گرفتن مردم در معرض آفتاب در هنگام قفل شدن است.

مراقب اوج قند باشید

ماهی روغنی ، نبض ، آجیل و سبزیجات
یک رژیم غذایی متعادل شامل غلات کامل ، کربوهیدرات ، پروتئین ، میوه ، سبزیجات و چربی های سالم است. عکس: fcafotodigital / گتی ایماژ

نگاه کنید ، میان وعده های شیرین جواب می دهند: شما انجام دادن بعد از آن بیشتر احساس بیداری کنید اما یک دونات در روز مطمئناً پزشک را دور نمی کند. توو می گوید: “غذاهای پر شکر باعث افزایش اولیه انرژی می شوند ، اما سپس سطح انرژی شما کاهش می یابد.” “من آن را اثر Smartie آبی می نامم.”

در عوض ، “تمرکز خود را بر خوردن وعده های غذایی و میان وعده های متعادل با غلات کامل فیبر ، کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، میوه ها و سبزیجات ، به علاوه چربی های سالم بگذارید.” “ویتامین های گروه B موجود در غلات کامل به شما در آزادسازی انرژی از مواد غذایی کمک می کند.” همچنین از مصرف الکل خودداری کنید. توو می گوید: “این کار باعث می شود فرد روز دیگر بدن شما آن را خسته کند.”

برو بیرون

تحقیق از دانشگاه روچستر ، چاپ شده در مجله روانشناسی محیط، دریافته است که گذراندن وقت در خارج از طبیعت می تواند به شدت نیرو بخش باشد. پروفسور ریچارد ام رایان از دانشگاه می گوید: “وقتی مردم در طبیعت بیرون می روند ، باعث افزایش نشاط یا انرژی می شوند.” “این روحیه روشن تر مدت طولانی تری دوام دارد و تأثیر قدرتمندتری نسبت به مواردی مانند نوشیدن قهوه یا شکلات خوردن دارد.”

مهمتر اینکه ، هنگام قدم زدن در طبیعت باید با آن درگیر شوید. رایان می گوید: “شما نمی توانید روی تلفن همراه خود باشید.” “شما باید به خود اجازه دهید در دنیای اطراف خود غوطه ور شوید.” اما لازم نیست پیاده روی طولانی باشد – فقط 10 دقیقه برای چند ساعت اثر جوان سازی خواهد داشت. رایان می گوید: “بسیاری از ما در روز احساس خستگی می كنیم و به دنبال آن فنجان قهوه هستیم.” “اما شواهد نشان می دهد که بهتر است با استراحت و قدم زدن در بیرون از خانه به ما خدمت کنیم.”

خود را در سالن بدنبال نزنید

زنی که در خانه با دمبل ورزش می کند
خود را کتک نزنید – تمرینی را که برای شما مناسب است پیدا کنید. عکس: kate_sept2004 / گتی ایماژ

راسل می گوید: “مردم اگر احساس کنند که تمرینات کافی را انجام نمی دهند ، اغلب خود را کتک می زنند.” “و سپس آنها در نهایت هیچ کاری انجام نمی دهند.” بهترین تمرین ورزشی یک روال ثابت است. راسل می گوید: “اگر مردم برای یافتن انرژی برای ورزش تلاش می كنند ، این یك حلقه باطل می شود.” “آنها عضلات بیشتری را از دست می دهند و فعالیت کمتری دارند – و حتی بی حالتر می شوند.”

راسل توصیه می کند کارهای قدرتی در خانه انجام شود ، مانند نشستن روی صندلی یا فرهای دو سر با استفاده از وزنه های کوچک دست (یا قلع). پیلاتس همچنین یک روش عالی برای تقویت هسته شما بدون پرداخت هزینه تجهیزات گران قیمت است. تعداد زیادی فیلم آنلاین رایگان YouTube وجود دارد. بالاتر از همه ، راسل می گوید ، “تمرینی را که برای شما مفید است پیدا کنید”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *