لیست پخش Polly Samson: 10 آهنگ از سفرهای من | تعطیلات یونان

جعبه های کوچک توسط پیت سیگر

هنگامی که من کودک بودم ، خانواده ما هر ساله برای اردوگاه دو هفته ای سالانه خود در فرانسه در La Paillotte ، در بخش Landes ، نزدیک مرز اسپانیا ، از طریق فرانسه رانندگی می کردند. من که جوانترین بودم ، در صندوق عقب فورد کورتینا پدرم ، همراه با چادرها مسافرت کردم و وقتی او این ترانه را خواند ، همه به آن پیوستند.

پولی سامسون در سال 1970 در تعطیلات در لس لندز ، فرانسه بود.
Polly در سال 1970 در تعطیلات در Les Landes ، فرانسه قرار گرفت

من نمی توانم آن را بدون عجله بوی جنگل های کاج اطراف محل اردوگاه و طعم و مزه هیجان انگیز یک فرانک سیب زمینی سرخ کرده از یک کابین کوچک آنجا من با خانواده خودم به همان اردوگاه برگشتم و هیچ چیز تغییر نکرده بود – به جز اینکه من می توانم به همان تعداد داشته باشم سیب زمینی سرخ کرده همانطور که می خواستم.

اثر انگشت های لئونارد کوهن

لئونارد کوهن و نویسنده استرالیایی Charmian Clift در مورد Hydra ، 1960.
لئونارد کوهن و نویسنده استرالیایی Charmian Clift در مورد Hydra ، 1960. عکس: جیمز بورک / گتی ایماژ

لئونارد کوهن موسیقی متن تقریباً هر تعطیلاتی است که گرفته ام. می توانم بخاطر داشته باشم ، به عنوان مثال ، در سالهای اولیه ازدواج ، حضور در Lindos در Rhodes و یکی از دختران ناپاکم از اتاق او بیرون آمدن و فریاد زدن: “چرا ، چرا ما باید همیشه به آواز این پیرمرد مخوف گوش دهیم؟” (او از همان زمان راه های خود را اصلاح کرده است.) از سال 2014 من در جزیره هیدرا در یونان غرق شده ام ، جایی که کوهن خانه ای داشت و رمان من یک تئاتر برای رویاپردازان واقع شده است. آن عکسهای بسیار منتشر شده از اولین کنسرت وی ، نویسنده Charmian Clift که در کنار او آواز می خواند ، محاصره شده توسط جامعه بوهمی افسانه ای ، همیشه باعث تعجب من شده است که چه کسی ممکن است بازی کند. من اثر انگشت را تصور می کنم (اگرچه تا زمان آلبوم Phil Spector ضبط نشده بود ، اما به عنوان شعر زودتر منتشر شد). از نظر موضوعی ، من را به عنوان یک کاندیدای ایده آل برای این آواز سال 1960 مورد توجه قرار می دهد.

پولی سامسون در Kastellorizo ​​، یونان ، در سال 1993.
Polly on Kastellorizo ​​در سال 1993. عکس: پولی سامسون

یکی از اولین باری که من با دیوید گیلمور (گیتاریست Pink Floyd ، اکنون شوهرم) به تعطیلات رفتیم ، به جزیره کوچک Dodecanese ، Kastellorizo ​​، که شرقی ترین نقطه یونان است و در آن زمان به سختی در آن زندگی می کردیم ، رفتیم. یک شب ، چمدان های دیوید جدا شد و او فهمید که پشت آن مخفی شده ، اسیدی است که وقتی در سال 1988 برای پرتاب موشک به اتحاد جماهیر شوروی سفر کرده بود ، به او داده شده و فراموش کرده بود. بعداً ، ناخواسته آن را به همه جا برد ، از جمله در تور جهانی پینک فلوید. ورق آغشته شده تصویری از گورباچف ​​بوده است و ظاهراً این شکلک قرمز نقطه تولد او بود ، که قوی ترین قسمت بود. دیوید شک داشت که هنوز قدرت زیادی دارد اما ما آن را حل کردیم و در یک لیوان آب به اشتراک گذاشتیم. معلوم شد که او اشتباه کرده است. من در آن زمان چیزی را در مورد آن خط نوشتم و سالها بعد دفتر یادداشت خود را پیدا کردم ، بعضی از سطرها به شعر این آهنگ راه یافتند.

شنا از ساحل Sleahead در شبه جزیره کری Dingle.
شنا از ساحل Sleahead در شبه جزیره کری Dingle. عکس: علامی

من فرزند اولم هفت ماهه باردار بودم که من و پدرش به دینگل رفتیم تا با دلفین های وحشی شنا کنیم. سپتامبر 1989 بود ، و اگرچه دریا حتماً یخ زده بود (و لباس پشمی پیدا نشد که بتواند برآمدگی من را تحمل کند) اما سرد بودنم را به خاطر نمی آورم چون بسیار نشاط آور بود. ما یک ماه آنجا را می گذراندیم و هر روز با دلفین ها شنا می کردیم (پدرش با اشاره به سونار آنها گفت: “اولین موجودات خدا برای دیدن کودک ما” گفتند) و عصرها موسیقی در میخانه ها بسیار خوب بود: سازها – کمانچه ها ، سوت ها – و این آهنگ به عنوان بخشی از آن زمان خوش برای من باقی مانده است.

جنگل لاندز بین بوردو و بیاریتس.
جنگل لاندز بین بوردو و بیاریتس. عکس: دبوو سوفی / گتی ایماژ

این تابستان سالهای نوجوانی من در یک ترانه است – و سپس دوباره در اوایل 20 سالگی ام ، در تعطیلات از کار انتشاراتم ، دوچرخه سواری از بوردو به بیاریتس ، که با تحریر بسیار زیاد تام ولف ، آتش سوزی کارها سنگین می شود. این قطر هر سانتی متر از من را اشغال کرد و اکنون با خواندن این آهنگ برای خودم و آرزو می کنم که به جای آن لباس عوض کنم.

من همه چیز را از طریق تأمین هوا از عشق خارج می کنم

در ساحل جزیره اتحادیه ، گرنادین ها ، کارائیب.
در ساحل جزیره اتحادیه ، گرنادین ها ، کارائیب. عکس: ماسیمیلیانو فینزی / علامی

یک سال به جزیره یونیون در دریای کارائیب رفتیم و با مردی دوست داشتنی به نام Pleasure مواجه شدیم که برای ما کبابی در ساحل پخت. گوشت Iguana بود ، که یکی از بدترین چیزهایی بود که من چشیده ام ، اما این حافظه من را لکه دار نکرده است. لذت یک گیتار داشت و گفت که او آهنگ مورد علاقه خود را برای ما می نوازد که معلوم شد من همه عشق هستم. چند سال بعد ، با تمرین ترانه برای تعجب او ، به همان ساحل دوست داشتنی برگشتیم. سه عضو حزب ما خواننده های حرفه ای بودند ، اما هنوز Pleasure در بسیاری از آیات خود به نظر می رسید که گیج است و ادعا می کند که قبلا هرگز آن را نشنیده است.

آسمان خراش های دالاس.
آسمان خراش های دالاس. عکس: والری ماکون / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

یک سال با هواپیمای کوچک زنگ زده ای از مکزیک به دالاس (جایی که DG در حال بازی دادن بود) رفتیم و به طوفان شن برخوردیم که پرواز بین هواپیماها و آسمان خراش ها در مسیر فرود اضطراری را ضروری می کرد. تنها چیزی که به یاد می آورم چهره های آسیب دیده فرزندانم است و این را به صورت تکراری در هدفون خود بازی می کنند و فکر می کنم این آخرین چیزی است که می شنوم. داوود مدام می گفت این مشکلی نیست ، اما وقتی که فرود آمدیم ، خلبان پیاده شد و در باند بیمار بود.

شهر ماهیگیری تای او در جزیره لانتائو ، هنگ کنگ.
شهر ماهیگیری تای او در جزیره لانتائو ، هنگ کنگ. عکس: گتی ایماژ

وقتی 20 ساله بودم ، در اولین کارم در امر انتشارات و با حقوق و دستمزدی که سفرهای خارجی را به آرزویی دور تبدیل می کرد ، نام خود را برای پیک نوشتم و فرصت رفتن به هنگ کنگ برایم زیاد شد. این عجیب ترین چیز بود – هزینه آن اصلاً نبود – اما مجبور شدم بسته های مرموز را بردارم. من یک ماه ماندم و افتخارآفرینی بود که خودم بودم و شهر و جزایر لانتائو و لاما را کشف می کردم و طول ماکائو را به کلنی جذام می رساندم. در آن سفر فرارهای زیادی وجود داشت و این آهنگ همیشه باعث می شود فکر کنم که آن زمان چقدر بی ترس ترم.

چشم انداز پوگلیا با گلهای وحشی.
چشم انداز پوگلیا با گلهای وحشی. عکس: Giuseppe Colasanto / Alamy

یک روز عید پاک با یک فیات Multipla اجاره ای که از دیدن آن متنفر بودیم ، از رم به پولیا می رفتیم ، اما متوجه شدیم که این بهترین اتومبیل در جهان است زیرا شما می توانید سه صندلی را در جلو بنشینید ، که باعث می شود آن به طرز هیجان انگیزی بی دغدغه و یکپارچهسازی با سیستمعامل به نظر برسد. هر وقت این ترانه را می شنوم ، به یاد پوگلیا و آن ماشین و مزارع گلهای وحشی و یک کودک یا کودک دیگر می افتم که بین ما و همه آواز می خواند و تلاش می کند تا آن نت طولانی را نگه دارد.

بله ، من ارواح دارم از دیوید گیلمور

این یکی دیگر از متن شعرهای من است ، اما آنقدر با آخرین تعطیلات من – قبل از کوید – پیوند دارد که نوشتن این لیست بدون درج آن غیرممکن است. این آهنگ در مورد Charmian Clift و در مورد تعقیب شدن توسط افرادی که مرده اند ، نوشته شده است. آخرین باری که من انگلیس را ترک کردم مارس 2020 برای رفتن به هیدرا بود ، جایی که ویدئویی را از آواز دیوید ضبط کردیم ، اما هیچ تصوری از آنچه قرار بود آینده داشته باشیم ، نداشتیم. اکنون این امر با ارواح زندگی که پیش از این همه گیر زندگی می کردیم پیوندی ناگسستنی دارد.

خاطرات Charmian Clift ، Peel Me a Lotus و Mermaid Singing ، با معرفی های جدید Polly Samson ، توسط انتشارات Muswell Press منتشر شده است (8.99 پوند)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.