لیست پخش دیوید رینولدز: 10 آهنگ از سفرهای من | تعطیلات نیویورک

My Foolish Heart توسط Bill Evans Trio

این تصنیف آرام و عاشقانه در طی یک کنسرت زنده معروف در Village Vanguard در دهکده گرینویچ نیویورک در ژوئن 1961 ضبط شد. شنیدن آن مرا به یاد دهکده شرقی و خود شهر نیویورک می اندازد. این کلوپ هنوز یک زیرزمین کوچک و کم نور است ، تقریباً به شکل مثلثی و پر از میزهای چوبی است که بین آنها پیشخدمت های ساکت حرکت می کنند ، آبجو و همبرگر حمل می کنند. در سال 2015 من کریستین سندز ، پیانیست در Christian McBride Trio را تماشا کردم که روی صفحه کوچک در راس مثلث خم بر روی پیانو نشسته بود. با چشمانی نیمه بسته در حالی که از تاریکی نگاه می کردم ، می توانستم صحنه – کامل با دود تنباکو – را در سال 1961 تصور کنم که اوانز بی نظیر رو به روی اسکات لافارو ، بیسیست و پل موتیان درامر نشسته بود. صرفه جویی در مصرف دود ، چیز کمی ممکن است تغییر کند.

My Kind of Woman / My Kind of Man نوشته وینس گیل و پتی لاو لاو

جاده عالی باز در مانیتوبا ، کانادا.
جاده عالی باز در مانیتوبا ، کانادا. عکس: علامی

در سال 1999 من تنها 300 مایل از وینیپگ به یک شهر کوچک در مانیتوبا به نام رودخانه سوان رانندگی کردم. این اولین باری بود که در هر نقطه از آمریکای شمالی رانندگی می کردم که یک روز از نیویورک فاصله نداشت. جاده مستقیم ، خالی و با ریتم تسکین دهنده قطب های تلگراف T شکل مشخص شده بود – و هنگامی که خورشید در طیف وسیعی از کوهها به پایین فرو می رفت ، این قطعه فوق العاده اشمالتز به رادیو آمد. ماشین را متوقف کردم ، در کنارش ایستادم ، به سایه های بلند درختان کاج تنبل خیره شدم و گوش دادم. اکنون این ترانه احساس آزادی و امید را برمی انگیزد ، و با اشتیاق ملایم شده است ، وقتی که من تنها در فضای خالی آمریکا می رانم ، این احساس بر من ایجاد می شود.

لیست پخش دیوید رینولدز: 10 آهنگ از سفرهای من Spotify

Parisienne Walkways (ضبط زنده ، 1993) توسط گری مور

جزیره جورا با صدای ایسلای ، اسکاتلند
جزیره جورا با صدای ایسلای ، اسکاتلند. عکس: diane39 / گتی ایماژ

یک تابستان ، دوستی که یک قایق بادبانی دارد ، من و دو دوست را برای یک سفر سه روزه در سواحل غربی اسکاتلند دعوت کرد. در یک بعد از ظهر آفتابی ، وارد Sound of Islay شدیم ، نواری خالی از دریا به طول 20 مایل ، با کوههای Jura از یک طرف و خط ساحلی وحشی Islay از طرف دیگر. همانطور که در این چشم انداز ارجمند شناور می شدیم ، فقط صدای آب را می شنیدیم که از تپانچه عبور می کرد – تا اینکه ناگهان این آهنگ با صدای بلند از بلندگوهایی که من نمی دانستم آنجا هستند ، آمد. در اصل یک تک گیتار بلند و سر به فلک کشیده زیبایی آزار دهنده است ، و بعد از ظهر آن لایه دیگری به علاقه من به دنیا اضافه کرد.

ماه آبی توسط سه گانه کنی بارون

کنی بارون ، آن طرف چپ ، و سه نفره جازش در کنسرت.
کنی بارون ، سمت چپ ، و سه نفره جازش در کنسرت. عکس: مارتین گادوین / گاردین

کنی بارون ، که با دیزی گیلسپی ، استن گتز و بسیاری از جازهای برتر بازی می کرد ، رهبری یک پیانو سه گانه افسانه ای را دارد که من بارها در لندن دیده ام. در سال 2008 من هفت نفر – همسر ، دختران و شریک ها – را ترغیب کردم که به ساراگوسا ، اسپانیا ، جایی که کنی در جشنواره جاز حضور دارد ، سفر کنند. بهانه تولد “بزرگ” بود. به مدت سه روز در داخل کلیساهای قدیمی و کاخ های مور ، غذا می خوردیم ، می نوشیدیم و می خوریم. یک شب ، کنی ، با افراد عادی خود – کیوشی کیتاگاوا روی بیس ، و جاناتان بلیک روی طبل ها ، در یک رعد و برق چراغ های رنگی اجرا کردند. اجرای طولانی و ملال آور ماه آبی در چند دقیقه صدای فراموش نشدنی متورم شد ، حال و هوای آن همچنان که در سایه های مسی کوچه پس کوچه های باستان گشت می زدیم پایدار ماند.

دست منو بگیر دیدو

یک دلفین در میمون میا ، استرالیای غربی
یک دلفین در میمون میا ، استرالیای غربی.
عکس: علامی

در سال 2001 و دخترم مارتا با مسافت 500 مایل از پرت ، استرالیای غربی به شمال رفتیم. مارتا یک سی دی لورین هیل آورد تا در ماشین بازی کند. سپس ، در اولین ایستگاه ما برای بنزین ، او Dido’s No Angel را خرید. در دو روز داغ و با لورن هیل و دیدو ، از طریق كشوری وحشی و مملو از كانگورو ، به مونك میا ، ساحلی كه دلفین های دوستانه برای تغذیه می روند ، می رفتیم. دو روز بعد مارتا هات شات Shaggy را خرید و ما با آن سه نفر – بلند ، همیشه بلند – به سمت جنوب حرکت کردیم. در حساب آخر ، مارتا شاگی و لورین را نگه داشت در حالی که من دیدو را به انگلیس بردم ، که برای من مناسب بود. Take My Hand آخرین آهنگ است و مانند یک مالت ماندگار است.

Tintagel توسط آرنولد باکس

ساحل Trebarwith Strand ، نزدیک Tintagel ، کورن وال.
ساحل Trebarwith Strand ، نزدیک Tintagel ، کورن وال. عکس: AL Hedderly / گتی ایماژ

این قطعه موسیقی ارکسترال ، نوشته شده در سال 1919 ، فقط جایی را به یاد من نمی آورد. مرا به مکانی می شناسد و دوست دارم – ساحل شمال کورنوال و شمال غربی دوان. همانطور که گوش می دهم ، می شنوم چوبه ها و خودم را روی صخره ای می بینم که به یک ساحل ، به دریایی آرام و درخشان ، و به امواجی که روی صفحات سنگ می شکند خیره شده است. با نگاه کردن به بالا ، صخره هایی را می بینم که به سمت جنوب غربی کشیده شده اند ، در اطراف خلیج ها و ورودی ها خم شده اند و در آب آبی خاکستری قرار دارند که تا افق امتداد دارد. همانطور که گوش می دهم ، دریای هموار شروع به چرخیدن می کند ، آسمان تاریک می شود ، باد می وزد و غرش می کند ، رعد شکاف می کند – و سپس ، به آرامی ، طوفان از بین می رود و آرامش دوباره برمی گردد. همه اینها در مدت 14 دقیقه است.

How the Heroine می میرد توسط برادران بار

فیلم How How the Herroines Dies را از برادران بار مشاهده کنید.

در سال 2018 ، 46 روز را از سواحل شرقی تا سانفرانسیسکو به آرامی در ایالات متحده رانندگی کردم. من هنگام رانندگی موسیقی پخش می کردم و وقتی زندگی دشوار شد یا تنهایی به من رسید ، به نوعی برادران بار ظاهر شدند. در طوفان شدید باران در کنار رود اوهایو ، پارک کردم ، صندلی را جمع کردم ، چشمانم را بستم و به آلبوم آنها با نام Sleeping Operator گوش دادم – همه تند و تیز و سرسبز. وقتی من سه شب در خارج از سین سیناتی در شب گم شدم و در جستجوی متلی بودم که آنجا نبود ، برادران با من گم شدند. و آنها در نوادا ، جایی که شهرها 70 مایلی از یکدیگر فاصله داشتند و متل ها از معدنچیان طلا پر شده بود ، حاضر شدند. چگونه قهرمان می میرد برجسته است.

آن را آسان توسط عقاب ها

قلعه قدیمی Bent ، کلرادو
قلعه قدیمی بنت ، کلرادو – حدود 500 مایلی وینسلو ، آریزونا.
عکس: Dan Leeth / Alamy

یکشنبه در سپتامبر 2018 ، در یک مکان پیک نیک زیر چند درخت رو به روی قلعه قدیمی Bent ، کنار رودخانه آرکانزاس در شرق کلرادو پارک کردم. دو موتور در آفتاب می درخشیدند ، صاحبان آنها با نوار چرمی و چرم ، در همان نزدیکی نشسته بودند. فکر کردم آنها علاقه ای به من نخواهند داشت. “شما از حال عبور می کنید؟” صدایی فریاد زد – و ما نیم ساعت خوب چت کردیم. آنها در مورد جاده پیش رو صحبت کردند و پل گفت که در دوچرخه سواری های طولانی به موسیقی گوش می دهد. وی گفت: “عقاب ها.” “بله ، عقاب ها!” او فقط مرا به آن کتک زده بود. “آن آهنگ؟” گفتم. “میدونی؟ “ایستاده در گوشه ای در وینسلو ، آریزونا”. ” سعی کردم آن را بخوانم. جف گفت: “ما این كار را انجام دادیم.” “ما در گوشه ای در وینسلو ، آریزونا ایستاده ایم. سخت نگیر.”

(What’s So Funny ‘Bout) صلح ، عشق و تفاهم توسط نیک لو

دیوید رینولدز در بیکر بیچ سانفرانسیسکو.
انتهای جاده … ساحل بیکر ، سانفرانسیسکو عکس: دیوید رینولدز

در حین حرکت آهسته از غرب در سال 2018 ، من در یک اتاق متل در سنت لوئیس به تلویزیون نگاه کردم و از دیدن نیک لوو در مورد این آهنگ شگفت زده شدم: چگونه او آن را در سال 1973 نوشته بود ، در حالی که تصور می کرد یک هیپی قدیمی است ، که توسط جوانهای محاصره شده است ، پرسیدن ، “چه چیزی خنده دار است” صلح ، عشق و تفاهم؟ ” سپس او آن را خواند و خودش را با گیتار آکوستیک همراهی کرد. مخاطبان جوان آمریکایی آن را دوست داشتند. به عنوان یک هیپی قدیمی خودم ، من دوستش دارم. همانند بسیاری از افراد در آن زمان ، من به رویای هیپی ایمان داشتم و می خواستم به Haight-Ashbury و پارک Golden Gate در سانفرانسیسکو ، جایی که آغاز شد ، بروم. چهار هفته بعد از سنت لوئیس ، سرانجام به آنجا رسیدم.

تنهایی توسط آکون

یک گوریل کوهستانی نر در جنگل Bwindi ، اوگاندا.
یک گوریل کوهستانی نر در جنگل Bwindi ، اوگاندا. عکس: سیمون مینا / گتی ایماژ

در سال 2008 ، من از دخترم گریس در کامپالا دیدن کردم و به جنوب رفتیم تا با گوریل های خردمند و با رنج در جنگل بویندین بنشینیم. در بازگشت ، در هتلی با اقامت شرم آور و شیک سافاری توقف کردیم. هنگام شام ، گریس از خواهرش مارتا متنی گرفت. چهار کلمه: “من خیلی تنها هستم.” با وحشت به هم خیره شدیم. گریس با مارتا تماس گرفت و برای جلوگیری از شنود شنود ، در فضای گرم بیرون از خانه گشتم. وقتی برگشتم گریس غر زد. “یادتان هست که من چند روز پیش به مارتا پیام دادم زیرا ما نمی توانستیم آن آهنگی را که دوست داشتید به خاطر بیاوریم؟ خوب ، این بود که من خیلی راحت هستم توسط Akon. ” آكون اهل سنگال است. این آهنگ مرا به آفریقا ، گوریل ها و چمن های طلایی می برد.

دیوید رینولدز نویسنده کتاب Slow Road to San Francisco: over the USA from Ocean to Ocean (مطبوعات ماسول ، 14.99 پوند)