خرد آب: 12 روش استفاده از فضاهای آبی برای بهبود سلامتی و شادی شما | اب

منپس از مرگ مادرش بود که کاترین کلی قدرت شفابخشی آب را آموخت. به دنبال غرایزی که هنوز درک نکرده بود ، به زندگی در کنار دریا در کانتی مایو ، در ساحل غربی ایرلند رفت و در طی چند سال آینده بهبود یافت. وی گفت: “این فرورفتگی و جریانی است که آب به ما می دهد و به ما امکان می دهد با خودمان ارتباط برقرار کنیم. این اجازه می دهد ، “او می گوید.

وی پس از هشت سال مطالعه اثرات درمانی طبیعت ، كتابی به نام فضاهای آبی نوشته است ، ایده هایی در مورد چگونگی استفاده حداكثر از بودن در آب در نزدیكی آب. برای بهره مندی لازم نیست در نزدیکی ساحل زندگی کنید. او می گوید: “در آن وجود دارد ، در کنار آن است ، به آن فکر می کند.” همچنین میزان آب موجود نیز مهم نیست. از قطرات باران تا اقیانوس ، چشمه های شهری گرفته تا کانال ها و رودخانه های سریع ، فضایی آبی برای همه وجود دارد. و اگرچه عبارت “فضای آبی” به طور معمول به آبهای طبیعی اشاره دارد ، اما کلی می گوید که امکان اتصال معنی دار چه دریا باشد و چه دوش شما یکسان است.

او می گوید: “قرار گرفتن در آب ، شما را مستقیماً وارد بدن می کند.” “من فکر می کنم این مهمترین مزیت رفاه آب است: شما را از سرتان بیرون می آورد. وقتی آب به بالای شما می زند ، نمی توانید بدن خود را نادیده بگیرید. “

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در استفاده بیشتر از فضای آبی – هر کجا که هستید – آورده شده است.

به یک چشمه گوش دهید

کلی می گوید ، حرکت و صدای آب مردم را به خود جلب می کند. چشمه ها یک مثال عالی در مورد چگونگی آب می تواند یک برخورد مراقبه ای را تحریک کند بدون اینکه شخص بخواهد خودآگاه یا تلاش رسمی کند تا هوشیار باشد. کلی دوست دارد کنار یک چشمه بنشیند و متوجه شود ، سپس همه صداهای دیگر را فیلتر کند. او می گوید: “روی آب تمرکز کنید … این به ما کمک می کند درونمان آرامتر باشیم.” فرقی نمی کند این یک چشمه در یک میدان عمومی باشد یا در خلوت حوضچه باغچه خودتان. با تمرین می توان مهارت فیلتر کردن صدا را به خانه های شلوغ و دفاتر خانگی منتقل کرد.

شیر سرد را بزنید

زن زیر دوش آب سرد
انفجار اندورفین … دوش آب سرد می تواند نیرو آور باشد. عکس: bowie15 / گتی ایماژ / iStockphoto

روش ویم هوف را دنبال کنید و در انتهای دوش خود را با ترکیدن یک سرما غیر مخلوط عادت دهید. با 10 ثانیه شروع کنید و تا یک دقیقه در معرض نور قرار بگیرید. اگر تجربه تمام بدن بیش از آن است که بتوانید مدیریت کنید ، کلی می گوید حتی پاشیدن صورت با آب سرد فوایدی دارد: سرما عصب واگ را تحریک می کند و “یک واکنش ضد التهابی است که به اضطراب و افسردگی کمک می کند. گردش خون را بهبود می بخشد و اندورفین ترشح می کند. “

به ساحل بروید

مناظر آبکی مورد علاقه کلی دریا است. او می گوید: “من خودم را در هر فرصتی که می بینم پرتاب می کنم.” انواع مختلف دریا برای خلق و خوی متفاوت م effectiveثر است: هنگام قفل کردن ، با برخورد کار و مدرسه در خانه ، او آرزوی دریای مواج را داشت. او می گوید: “این ناامیدی من را از من بیرون کشید – آنها را بیرون کشید ، به اطراف پرتم کرد و خندم گرفت.” در روزهای آرامش ، او از شنا در جریان آفتاب لذت می برد ، جایی که خورشید راهی در دریای آرام را روشن می کند. نکته اصلی این است که به جغرافیای احساسی خود بروید.

چشم انداز

همچنین می توانید هنگام راه رفتن در کنار یک جشن عروسی روی زونا بنشینید یا یک بستنی بخورید. هیچ چیزی مانند افق وجود ندارد که بتواند احساس آزادی و چشم انداز را ارائه دهد. كلی می گوید: “دیدن خود در یك فضای ساحلی به ما این اجازه را می دهد كه به گونه ای كه فضاهای دیگر این كار را نمی كنند ، كارها را رها كنیم. “این چیز کوچک من اینجا هستم. بنابراین مشکلات من شاید زیاد نباشد. “

به یک انجمن شنای وحشی بپیوندید

شناگران در حوض های همپستد هیت
شناگران در حوضچه های همپستد هیت: “این فقط چیزی بیش از آب بودن است.” عکس: هولی فرناندو / گتی ایماژ

حتی اگر دریاچه ، رودخانه یا استخر قابل شنا در دسترس دارید ، برداشتن اولین قدم هنوز هم سخت خواهد بود. کلیم که اکنون در برایتون زندگی می کند ، عضوی از گروهی به نام مرغ دریایی شور است. انجمن شنای فضای باز گروه هایی را در سراسر کشور لیست می کند. همانطور که کلی می گوید: “دسترسی به آب چیزی بیشتر از آب فقط در آنجا است.” موانع اجتماعی می توانند احساس ممنوعیت کنند ، اما جوامع شنای وحشی در رسانه های اجتماعی یا سایت های شبکه محلی می توانند یک نقطه ورود راحت تر و همراه را ارائه دهند.

آب مناسب خود را پیدا کنید

در حالی که برخی از افراد عاشق شنا در دریا هستند ، دیگران به دلیل وسعت آن و جریان های متغیر و شرایط آن احساس عدم استقبال می کنند. كلی می گوید: “بعضی افراد فضای موجود در دریاچه را دوست دارند.” او وحشی بودن فضاهای غیرقابل پیش بینی را دوست دارد و در بازدید از خانواده بزرگ در ایرلند شمالی از شنا کردن در آبشارهای گلناریف ، در گلن های شهرستان آنتریم لذت برده است. دیگران “در آبی که با فضای سبز احاطه شده است ، آرامش پیدا می کنند” ، در حالی که برخی دوست دارند از یک کانال (یا کایاک داخل کانال) بگذرند.

غسل کنید

حمام کردن زن
“آب را همانطور که می خواهید طراحی کنید.” عکس: گتی ایماژ / iStockphoto

کلی می گوید ، آنچه باعث می شود حمام برای کسانی که کیلومترها با آب حمام فرار می کنند ، یک فرار عالی است ، “این است که” آب را همانطور که می خواهی طراحی کنی “. برای او ، این به معنای روغن حمام ، شمع ، موسیقی جنگل های بارانی و حدود یک ساعت وقت آزاد است. او پیشنهاد می کند به آهستگی وارد شوید ، تا درک کنید که آب روی پوست شما چه حسی دارد. “برای افرادی که راحت هستند ، یک تخلیه سریع یک نسخه عالی است. من توصیه می کنم نفس خود را حفظ کنید و فقط در زیر آن فرو بروید. ” یک یا دو بار تکرار کنید و احساس کنید آب استرس را از شما دور می کند.

از تخیلت استفاده کن

یافتن فضای آبی در تصورات شما امکان پذیر است. همانطور که کلی گفت ، ما می توانیم با تفکر در مورد آب ، تأثیرات آن را آینه کنیم. وقتی کوچولوی من نمی تواند به خواب برود ، من او را به پایین دره مورد علاقه خود در کورن وال ، کنار نهر آب منتهی به یك رودخانه سنگی پیاده می روم. وقتی داستان سفر تمام می شود ، با اسپری روی بینی و طعم نمک بر روی زبان ، حداقل یکی از ما به خواب رفته است.

مکانهای ساخته شده نیز به همین خوبی کار می کنند. کلی دوست دارد مردم را به تصویر کشیدن در حال قدم زدن در ساحل دعوت کند. شن و ماسه نرم بین انگشتان پا می لغزد و گره ای نزدیکتر از دریا رشد می کند. امواج دامان می گیرند. در دوردست ها ، یک بانوج کاملا متفکرانه بین دو درخت پیچیده شده است که نماد گذشته و آینده است. وارد هاموک شوید و در زمان حال مستقر شوید. كلی می گوید: “آنچه این كار انجام می دهد ضربه زدن به سیستم عصبی پاراسمپاتیک است.” “این ضربان قلب شما را کاهش می دهد. وقتی مدیتیشن می کنید ، پاسخ های استرس شما نمی توانند کار کنند. “

یک سنگریزه بردارید

دست در دست داشتن یک سنگریزه
“یک سنگ ریزه شما را به کلی متصل می کند.” عکس: تصاویر Cavan / گتی ایماژ

هر سنگریزه ای لازم نیست از ساحل باشد. اگر یکی از آنها را در پارک یا باغ خود پیدا کنید. از آنجا که من با سنگریزه ها وسواس دارم ، یک میز گلدان مورد علاقه خود را روی میز خود دارم. سنگ را مطالعه کنید. انگشتان و انگشتان شست را روی آن قرار دهید. نقص های آن را بررسی کنید. کلی می گوید که او “استعاره از سنگریزه ها را دوست دارد … در یک ساحل ، می توانید یک سنگ ریزه بردارید و بدانید که به کلی متصل هستید. آنها موجودی را با هم می سازند: یک سنگ می تواند کمی آب سد کند ، اما یک ساحل کامل می تواند بسیار بهتر کار کند. “

باران را قضاوت نکن

مردی که زیر باران ایستاده است
“تفکر در فضای آبی به ما امکان می دهد که خود را از نو تنظیم کنیم.” عکس: تیم مکفرسون / گتی ایماژ

اگر هوا مرطوب است ، سعی کنید شکایت نکنید. لحظه ای وقت بگذارید تا از فرصت تماشای چرخه آب در عمل قدردانی کنید. پیاده روی در زیر باران می تواند نیرو آور باشد. ایده کلی برای پوشیدن لباس شنا و ایستادن در باغ در زیر باران برای من کاملاً جالب توجه است ، اما وقتی خیابان های شیب دار به آبشارها شباهت دارند ، با خوشحالی در یک دهکده بالای تپه در یک طوفان باران مسابقه داده ام. اگر از خیس شدن متنفر هستید ، در خانه بنشینید و از صدای افتادن آن هنگام خشک ماندن لذت ببرید ، یا چند قطره باران را انتخاب کرده و به پایین پنجره خود نگاه کنید. كلی می گوید: “تفكر در فضای آبی به ما این امکان را می دهد كه خود را از نو تنظیم كنیم.” “به جای اینکه فکر کنید:” اوه نه ، باران می بارد “، فکر کنید:” خوب ، آب وجود دارد. ” من طرفدار بزرگ قضاوت نیستم ، که به ما امکان می دهد چیزها را متوجه شویم و در مقابل آنها واکنش نشان ندهیم. “

فرهنگ آبکی را بپذیرید

کشتی تحقیقاتی MV Alucia در قطب جنوب ، همانطور که در Blue Planet II دیده می شود
فضای آبی را به طور متناوب تجربه کنید … کشتی تحقیقاتی MV Alucia در قطب جنوب ، همانطور که در Blue Planet II دیده می شود. عکس: واحد تاریخ طبیعی بی بی سی

تماشای سیاره آبی دیوید آتنبورو یا سایر مستندهای اقیانوسی مانند My Octopus Teacher ، می تواند شما را به فضای آبی متصل کند و فرصتی را تجربه کنید که به طور متناوب تجربه کنید. خواندن کتاب سفرهای آبکی دیگران (مانند من قبیله خود را پیدا کردم از روت فیتزماوریس ، مسیر نمک توسط رینور وینگ ، یا چگونه آب را از تریستان گولی بخوانیم) ، گوش دادن به صداهای اقیانوس از یک بلندگو در اتاق نشیمن خود یا – چرا که نه ؟ – امتحان کردن یک نقطه از نقاشی با آبرنگ می تواند شما را به قلمرو فضای آبی بکشاند.

چیزی را پس دادن

اگر به یک آب رسیدید ، خواه کانال باشد ، دریاچه باشد یا ساحل ، یک جمع کننده زباله با خود ببرید. همانطور که کلی می گوید: “جای من است. آب من است من می خواهم از آن مراقبت کنم. “

فضاهای آبی: چگونه و چرا آب می تواند باعث شود شما احساس بهتری داشته باشید توسط کاترین کلی در تاریخ 29 آوریل منتشر شده است (گروه انتشارات ولبک ، 14.99 پوند). برای سفارش کپی، به Guardianbookshop.com بروید. ممکن است هزینه های تحویل اعمال شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *