افراد میانسال که شش ساعت یا کمتر می خوابند در معرض خطر بیشتری از زوال عقل قرار دارند ، یافته ها | زوال عقل

بر اساس یک مطالعه مهم در مورد این بیماری ، افرادی که به طور منظم هر شب در میانسالی شش ساعت یا کمتر می خوابند در معرض ابتلا به زوال عقل هستند نسبت به افرادی که به طور منظم هفت ساعت را کنترل می کنند.

محققان دریافتند 30٪ بیشتر از خطر ابتلا به زوال عقل در کسانی است که در طول دهه های 50 ، 60 و 70 خود به طور مداوم خواب کوتاه شبانه داشته اند ، بدون در نظر گرفتن سایر عوامل خطر مانند قلب و متابولیسم و ​​ضعف سلامت روانی.

این مطالعه ثابت نمی کند که کم خوابیدن باعث زوال عقل می شود ، زیرا از دست دادن خواب ممکن است یکی از علائم اولیه بیماری باشد. اما برخی از دانشمندان بر این باورند که نتایج شواهد و مدارکی را ثابت می کند که خواب ضعیف مداوم ممکن است حداقل در بیماری تخریب عصبی نقش داشته باشد.

محققان نمی دانند که آیا بهبود خواب می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد یا خیر ، اما خواب باعث پاک شدن زباله های سمی از مغز است. یک فرضیه این است که وقتی افراد کمتر می خوابند ، این روند مختل می شود.

دکتر Severine Sabia ، نویسنده مطالعه در دانشگاه پاریس ، گفت: “این یافته ها نشان می دهد که مدت خواب ممکن است یک عامل خطر برای زوال عقل در زندگی بعدی باشد.” “من نمی توانم به شما بگویم که مدت زمان خواب علت زوال عقل است اما ممکن است به پیشرفت آن کمک کند.”

صبیا و همکارانش داده های نظرسنجی حاصل از مطالعه وایت هال II کالج دانشگاه لندن را که در سال 1985 آغاز شد و از سلامتی و سبک زندگی بیش از 10 هزار داوطلب انگلیسی پیروی می کرد ، تجزیه و تحلیل کردند. تیم فرانسوی تقریباً بر روی 8000 شرکت کننده متمرکز شد که خود از الگوی خواب خود خبر دادند ، اگرچه برخی از آنها برای تأیید مدت خواب آنها از دستگاههایی شبیه ساعت استفاده می کردند.

در طی 25 سال پیگیری ، 521 شرکت کننده دچار زوال عقل شدند که بیشتر آنها در اواخر 70 سالگی تشخیص داده شد. دانشمندان با نوشتن مقاله در ارتباطات طبیعت ، چگونگی احتمال ابتلا به زوال عقل در کسانی که به طور معمول هر 50 ساعت و 50 سالگی 6 ساعت می خوابند ، 30٪ بیشتر از افرادی است که به طور معمول هفت ساعت را مدیریت می کنند.

این یافته ها پس از آن منتشر شد که یک تیم بین المللی روز دوشنبه گزارش کرد که اختلال شدید در خواب می تواند خطر مرگ زنان از بیماری قلبی را تقریباً دو برابر کند ، در مقایسه با جمعیت عمومی زنان.

این مطالعه در مجله قلب اروپا نشان داد که خطر ابتلا به مردان حدود یک چهارم افزایش می یابد. شاخص توده بدن و آپنه خواب ، که تنفس را مختل می کند ، هر دو باعث “بیداری ناخودآگاه” می شوند ، در حالی که اختلال در ریتم شبانه روزی طبیعی بدن می تواند تجمع چربی را در رگ ها ایجاد کند که می تواند منجر به مشکلات قلبی عروقی شود.

در حالی که سیگار کشیدن ، نوشیدن زیاد و چاقی از عوامل خطر ابتلا به زوال عقل است ، با افزایش سن احتمال ابتلا به این بیماری به شدت افزایش می یابد. تخمین زده می شود که از ابتلا به زوال عقل یکی از 14 فرد بالای 65 سال و یک نفر از هر 6 نفر بالای 80 سال باشد. خطر ابتلا به آلزایمر یا زوال عقل عروقی تقریباً هر پنج سال بالای 65 سال است.

اولین تغییرات پاتولوژیک که منجر به زوال عقل می شود ، یکی دو دهه قبل از آشکار شدن بیماری رخ می دهد ، زیرا پروتئین های چسبنده ای به نام آمیلوئید و تاو در مغز تجمع می یابند. هنگامی که مطالعه 1985 وایتهال II برای اولین بار خواب داوطلبانی را که بعداً دچار زوال عقل شدند ارزیابی کرد ، این روند احتمالاً آغاز نشده بود. این بدان معنی است که اگر آنها خیلی کم می خوابند ، بعید است که به دلیل تغییرات مغزی مربوط به زوال عقل ایجاد شده باشد.

دکتر لیز کولتارد ، مشاور مدرس ارشد عصب شناسی زوال عقل در دانشگاه بریستول ، که در این مطالعه نقش نداشت ، گفت: “این شواهد را تقویت می کند که خواب کم در میانسالی می تواند باعث زوال عقل در زندگی بعدی شود”. “منطقی است که تدابیری برای بهبود خواب مانند بیرون رفتن در ساعات روز برای کمک به حفظ ریتم های طبیعی تقویت کننده خواب خوب ، جلوگیری از مصرف بیش از حد الکل یا کافئین ، به ویژه قبل از خواب ، و یافتن روال قبل از خواب مناسب برای شما منطقی باشد.”

رابرت هوارد ، استاد روانپزشکی پیری در UCL ، گفت: “ما می دانیم که اولین علائم بیماری آلزایمر 20 سال قبل از اختلال شناختی قابل تشخیص در مغز ظاهر می شود ، بنابراین همیشه ممکن است که خواب کم یکی از علائم اولیه آن باشد. به جای یک عامل خطر قابل درمان

“بی خوابی ها – که احتمالاً به چیز دیگری برای نشخوار کردن در رختخواب احتیاج ندارند – نگران نباشند که به سمت زوال عقل پیش می روند مگر اینکه بلافاصله بخوابند. “

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *