آب گرم به بهبود من کمک کرد. با گذشت یک دهه ، حمام هنوز بهترین قسمت از روز من است | سلامتی و سلامتی

تیماه او 10 سال از بازسازی زانوی راست من می گذرد. سالهای بسکتبال تخریب بندهای زانوی شناور ژنتیکی من را تسریع کرد ، که به نوبت از جای خود جدا می شد ، و تا زمانی که زانوی راست من در یک گلوله جلو می افتاد ، مسابقه می داد.

با هر بار کلیک کردن (و کلیک مجدد حاصل از آن) ، غضروف من بیشتر پاره شد و آسیب بیشتر شد. جراح ارتوپدی من گفت مفصل من یکی از بدترین مواردی است که دیده است – و من در آن زمان نوجوان بودم.

بنابراین او مانند بستنی گوشت من را بیرون کشید ، عضله را از ران من پایین کشید و پیچ های طولانی را وارد کرد تا زانوی تازه تراش خورده من را با هم نگه دارد (هر یک از او 80 دلار از بونینگز گفت:).

بیش از شش ماه ، من یاد گرفتم که دوباره راه بروم ، و به آرامی عضله ران پا را ایجاد کردم ، و جای زخمهای صورتی و پوکه ای ام به تدریج قلمرو آشنا شد. و من در آب بهبود یافتم: آب درمانی منظم و حمامهای روزانه.

من همیشه حمام را دوست داشتم ، اما در آن ماههای طولانی بهبودی ، آنها روزهای من را نقطه گذاری کردند و خیال من را راحت کردند. وان دیگر یک لوکس نبود ، بلکه یک ضرورت بود ، یک مکان توخالی که می توانستم در آن به پای سوراخ شده خود استراحت دهم.

یک دهه بعد ، بدون توجه به دما و فصل ، حمام هنوز بهترین قسمت از روز من است. اما در حمام زمستان چیز خاصی وجود دارد. روزها سردتر و شب ها تاریک تر هستند ، بنابراین آب بهتر می شود. و زانوهایم بیشتر به آن احتیاج دارند. به لمس یک قطب فلزی در هنگام یخ زدن فکر کنید. این همان چیزی است که در روزهای سرد در زیر پوست من احساس می شود – این پیچ های بزرگ گرما را جذب می کنند و نگه می دارند و باعث می شوند زانوهای من دردناک و سفت شوند. مثل اینکه احساس می کنم آنها دارند گرمای پای من را می مکند و به بدن پیچ خورده و نقره ای خود می کشند.

وقتی در کوکتل روغن و نمک و حباب غوطه ور می شوم ، فلز داخل خود را احساس نمی کنم. عضلات من نرم می شوند بدنم احساس گرما می کند؛ زانوهایم شناور می شوند و ذهنم نیز همین روند را دنبال می کند. در حمام احساس آرامش می کنم ، ذهن مضطرب من کندتر است ، ترس سرد از یخ زدگی و فکرهای شلوغ خارج می شود ، به من اجازه داده می شود که خارج شوم. من می خوانم ، YouTube می بینم ، چشمانم را می بندم ، ماسک صورت می زنم ، کف پوست می کشم و ماسک مو می زنم ، پاهایم را می تراشم و بهترین فکرهایم را در حمام دارم. این مکان مورد علاقه من است.

این تحقیق از من پشتیبانی می کند: یک مطالعه می گوید حمام گرم مزایای مشابه ورزش هوازی دارد (گرچه دما باید بالاتر از حد وان های خانگی باشد). حمام ها دمای بدن شما را بالا می برند و جریان خون را بهبود می بخشند ، که می تواند فشار خون را کاهش دهد ، قند خون را کنترل کند و التهاب را کاهش دهد. و یک خیساندن گرم می تواند به شما کمک کند تا نفس راحتی بکشید ، اندورفین آزاد کنید و همانطور که متوجه شدم درد را کاهش می دهد.

اینستاگرام اعتبار حمام را افزایش داده است. همانطور که راشل سایم از نیویورک نوشت ، وان ها “یک مجموعه تئاتر دیگر” شده اند. ما در مورد تشریفات حمام کردن افراد مشهور می خوانیم و داستان هایی را می بینیم که بمب های حمام آب را نقاشی می کنند. ما تبلیغات و تاییدیه های تأثیرگذار برای شستشوی بدن گران و محصولات زمان حمام را می بینیم. و ما مرتباً بر روی وان های نفیس ، معمولاً کانون حمام تازه طراحی شده یک طراح داخلی ، کاج می کنیم. من با همه اینها خوب هستم. مانند سایم ، من از حمام بیرون می آیم “صورتی و صلح آمیز ، و باعث می شوم تمام آلودگی های شهر دور زباله ها باشد”.

هنوز هم افرادی هستند که جذابیت حمام خوب را درک نمی کنند. آنها می گویند خسته کننده است. این که شما را به درستی تمیز نمی کند. یا اینکه احساس و فشار دوش برتر است. حیف که نمی توانم آنها را بشنوم. من غرق در یک ساعت و نیم در یک خیس شدن طولانی و آرام هستم ، بدنم هرس شده اما بدون درد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *